Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/20531
Nhan đề: | The Scientific Process Of Building Knowledge In The Style Of Problem-Solving Teaching In Some Contents Of Nuclear Physics |
Tác giả: | Nguyen, Thi Thanh Huyen Do, Huong Tra Tuong, Duy Hai |
Từ khoá: | Problem-solving competency Problem-solving teaching |
Năm xuất bản: | 2022 |
Nhà xuất bản: | Đại học Thái Nguyên |
Tùng thư/Số báo cáo: | Kỷ yếu Hội thảo khoa học Quốc tế;tr. 201-209 |
Tóm tắt: | Approaching the general trend of the world, Vietnam is building a competency-oriented education program at all levels to support and develop for learners systematic the necessary competencies to participate in the labor market during the integration period effectively. Problem-solving is one of the expected competencies that need to foster for students, especially problems associated with the major. For graduates to quickly adapt to complex, practical issues, they need practice solving such problems during their undergraduate years. The article has given the scientific process of building knowledge in the style of problem-solving teaching in some contents of Nuclear Physics as an illustrative example. The article results help lecturers refer to teaching General Physics and other subjects to meet the major's learning outcomes. |
Định danh: | http://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/20531 |
Bộ sưu tập: | Kỷ yếu - Hội thảo |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
Nguyen-Thi-Thanh-Huyen-KYHTKH.pdf | 276,9 kB | Adobe PDF | Đăng nhập để xem toàn văn |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.