Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/19072
Nhan đề: Analysis of vehicle body with small - Overlap frontal impact on various barriers.
Tác giả: Nguyễn, Phú Thượng Lưu
Nguyễn, Văn Đông
Từ khoá: Small-overlap
Crashworthiness
Năm xuất bản: 2017
Nhà xuất bản: ĐH Quốc gia Tp Hồ Chí Minh.
Tùng thư/Số báo cáo: Kỷ yếu hội nghị khoa học công nghệ toàn quốc về cơ khí - động lực;tr. 363-368
Tóm tắt: This paper presents an analysis of the vehicle structure in the event of a small-overlap frontal impact (SOFI) on various barriers based on a computer crash simulation model. Three barrier models were developed for SOFI simulation based on real test conditions: Flat 50, Flat 150, and Pole 250. The simulation models were developed using HyperMesh and LS-DYNA software! The crash simulation results were used to evaluate the overall vehicle structure through a comparison of intrusion measurements with the rating guidelines of the Insurance Institute for Highway Safety. The parts sensitive to a smalloverlap crash were confirmed. Thickness optimization was conducted to strengthen the rocker panel, A-pillar, and lower hinge pillar in order to improve the vehicle structure in the event of a SOFI. The best values among the variables were chosen for the new design. The crash analysis using finite element models showed that the most serious damage to the vehicle structure occurred when the minivan model collided with Flat 50 at 20% overlap. In this study, the grade of the overall structure was changed from “poor* to “acceptable” in the case of Pole 250.
Mô tả: 6 tr.
Định danh: http://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/19072
Bộ sưu tập: Kỷ yếu - Hội thảo

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
NguyenVanDong2.pdf890,03 kBAdobe PDFHình minh họa
 Đăng nhập để xem toàn văn


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.