Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/20792
Nhan đề: Compare Between the Scenes of Teaching in South Korea and Vietnam in the Folk Painting
Tác giả: Tran, Thi Thuy
Nguyen, Minh Tam
Nguyen, Thi Thu Ha
Le, Thi Hoai Tram
Từ khoá: Folk Painting -- Teaching
Năm xuất bản: 2023
Nhà xuất bản: International Journal of Social Science And Human Research
Tùng thư/Số báo cáo: International Journal of Social Science And Human Research, Volume 06 Issue 08 August 2023;pp. 4870-4877
Tóm tắt: Painting is one of the most important and popular forms of art. It serves not only as a means of appreciation but also as a document expressing of a local culture, a country, or a continent. This study selects two folk paintings: "Village School" by Kim Hong Do (1745-1806?) from the Danwon Folk Painting Collection - a Korean national treasure (number 527) dating back to the late Joseon period (1700~1850); and " Village School" by the Hồ, Hoàng, and Nguyễn families in Vietnam, created in 1440 during the Le so Dynasty. The objective is to explore the teaching and learning cultures of Korea and Vietnam, with a specific focus on the cultural aspects of Han character education in both countries.
Định danh: http://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/20792
ISSN: 2644-0679
2644-0695
Bộ sưu tập: Ngoại ngữ - Khoa học xã hội (Articles)

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
Tran-Thi-Thuy.pdf708,57 kBAdobe PDFHình minh họa
 Đăng nhập để xem toàn văn


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.