Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/20519
Nhan đề: | Discourse Analysis: Overview and Significance in Language Teaching in EFL Classrooms |
Tác giả: | Huynh, Thi Anh Tram |
Từ khoá: | Discourse analysis |
Năm xuất bản: | 2022 |
Nhà xuất bản: | Global Scientific Journals |
Tùng thư/Số báo cáo: | GSJ: Volume 10, Issue 6, June 2022;pp. 1730-1737 |
Tóm tắt: | The main goal of language teaching is the learners’ interaction competence, in both written and spoken form. Not all of EFL learners, nevertheless, are able to successfully communicate in English since they do not fully comprehend the knowledge of language and are not good at language use. Therefore, many linguists and researchers have investigated the teaching language on the ground of discourse analysis. This paper aims at studying the notion of discourse analysis (DA), its significance in language teaching in the EFL classrooms. It will shed light on discourse analysis and the relation between text, context and discourse as well as how discourse analysis is important in teaching English. Furthermore, the researcher discusses applications of DA in language teaching in EFL classrooms and suggests some effective ways of teaching to improve the quality of English language teaching and learning |
Định danh: | http://thuvienso.bvu.edu.vn/handle/TVDHBRVT/20519 |
ISSN: | 2320-9186 |
Bộ sưu tập: | Ngoại ngữ - Khoa học xã hội (Articles) |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
Huynh-Thi-Anh-Tram.pdf | 811,39 kB | Adobe PDF | Đăng nhập để xem toàn văn |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.